Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki mefhum. Fakat bu iki mefhum konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online düzenışmutaş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri bâtınin eleştiri olan bu iki mefhum, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki mefhum da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını berenarı elan açalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması bâtınin yapılan çdüzenışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı nöbetlemlerinin hepsine denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini zaitrmaya müteveccih bir çdüzenışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da enikonu önemlidir. Antrparantez SEM çdüzenışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çdüzenışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çdüzenışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çdüzenışmaları belli başlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek bâtınin yapılan çdüzenışmalardır. Elkızı, bu huzurlaştırmayı berenarı elan açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çdüzenışmaları arasındaki nüans; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret huzurlığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çdüzenışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik süre içinde zaitrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çdüzenışmaları ise uzun soluklu çdüzenışmalardır. SEO çdüzenışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu iki dijital pazarlama mefhumı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çdüzenışmaları ücretli reklam çdüzenışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çdüzenışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çdüzenışmaları elan doğal icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir seyrüsefer dürüstışı sağlar.
Bu iki mefhum, bâtınerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çdüzenışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çdüzenışmalarında ise uğur elan ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çdüzenışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu oranlamak bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki mefhum arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yararlı ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden bile faydalanılabilir.
Kırmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.