Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yaneşeliığı topluluk ortamında kıymeti olan , yetenek, hattıhareket ve sair davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara için insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; bireyin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğustalıkme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı binalabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin yalnızçlarına isabetli ) bileğustalıkme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık için;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, bireyin davranışlarının istenilen yönde bileğustalıktirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğustalıkme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde bireyin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç ana öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim yalnızçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı tekmil kültürler derunin tıpkısıdır. Ammaçların içinde ne olduğu ve öğrenme derunin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için bileğustalıkebilir, ancak sürecin doğbirliı bileğustalıkmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün süresince birfena filozof ve pedagog, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim, bireyin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğustalıkikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın ortamında eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğustalıkikliği” ve “müddetç” üzere kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim, in derunin hayat boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise bireyin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere isabetli olabileceği üzere istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim sürecinin ustalıkletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel bile mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; bireyin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi tamamlanmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir tasar ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele allıkındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynarca; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; ekol ortamında gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, bitirme, imtihan payanları üzere istenilen davranış bileğustalıkiklikleridir.